Sortowanie kart

Badanie wykorzystywane do projektowania stron internetowych. Najczęściej, sortowanie kart stosuje się zanim jeszcze projekt zostanie oddany do użytku. Celem jest sprawdzenie w jaki sposób respondenci kategoryzują oraz sortują informacje. Wyniki badań są poddawane analizie, a następnie na jej podstawie opracowywany jest właściwy wzór. Jest on niezwykle istotny, ponieważ od tej pory stanowi podstawę organizacji dalszych treści na stronie.

Sortowanie kart jest niezwykle przydatne, zwłaszcza dla witryn, których głównym celem jest udzielanie informacji użytkownikom. Przyjazny układ strony sprawia, że użytkownik "nie gubi" się w gąszczu informacji, dzięki czemu istnieje większa szansa na odpowiednią konwersję.

Testowanie prototypów

Testy z wykorzystaniem prototypów pozwalają zdiagnozować najważniejsze problemy związane z architekturą informacji, zanim jeszcze produkt wejdzie w ostateczną fazę. Dzięki temu, możliwe jest uniknięcie kosztownych poprawek programistycznych.

Badania z użytkownikami z udziałem prototypów, pozwalają na obserwowanie najważniejszych zachowań użytkowników oraz ich reakcji na napotkane problemy.

Testy z użytkownikami

Badania odbywają się na grupie fokusowej, którą stanowią potencjalni klienci lub użytkownicy, strony internetowej lub aplikacji. Respondent wykonuje serię zadań, natomiast całość odbywa się pod opieką moderatora, który obserwuje działania respondenta.

Sprawdzany jest sposób w jaki respondent radzi sobie z poszczególnymi aspektami, notuje się ewentualne trudności, mierzy czas reakcji oraz długość wykonywanych działań. Każdy problem, który został zauważony, jest w późniejszym etapie projektowania eliminowany i zamieniany na łatwiejsze rozwiązania.

Testy użyteczności w znacznym stopniu przyczyniają się do zwiększania funkcjonalności strony lub aplikacji.