Content is the king! - powiedział kiedyś Bill Gates. A było to jakieś... 18 lat temu! Co się przez ten czas zmieniło? Pozornie, bardzo dużo. W praktyce, nie zmieniło się nic. Wartościowa treść była, jest i będzie prawdziwym "asem z rękawa", który pozwoli na zdobycie nowych klientów.

Content marketing (inaczej tzw. marketing treści) opiera się na bardzo prostej zasadzie - to co atrakcyjne, przyciąga uwagę potencjalnych odbiorców. Jak w życiu - pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, ale jeżeli poznasz kogoś lepiej to z pewnością możesz z taką osobą znaleźć wspólny temat i... polubić się wzajemnie! Prawda, że proste?

Stąd też, content marketing z reguły opiera się na długofalowej strategii zakładającej budowę relacji pomiędzy dostarczycielami treści, a jej odbiorcami. Właśnie to odróżnia content marketing od tradycyjnych form marketingu. Może to być np. firmowy blog, efektowna infografika, e-book czy wartościowy artykuł - ostateczna forma działań z zakresu marketingu treści uzależniona jest od charakterystyki danej grupy docelowej. Jeśli dobrze znamy swojego odbiorcę, z łatwością możemy przekazać mu coś, co go zainteresuje.

Content marketing - przykładowe usługi

Dobrze prowadzony blog to świetna okazja, aby pokazać, że biznes to także ideały, pasja i potrzeba serca. Warto skorzystać z tej szansy!

Buzz marketing to nic innego jak internetowa wersja mechanizmu plotki. I zupełnie jak "w życiu" - warto, aby była ona interesująca!

Infografiki wywodzą się z przekonania, że nie tylko treść się liczy, ale także forma w jaką ją się przekazuje. Im ciekawiej, tym lepiej!

Wysokiej jakości teksty, które mogą stanowić integralny element promocji firmy. Mają szerokie zastosowanie - mogą to być np. e-booki czy artykuły sponsorowane.

Sposób tworzenia ciekawych przekazów na temat firmy, jej usług i produktów. Jego zadaniem jest zainteresowanie czytelnika opisywanym tematem oraz zachęcenie go do działania.

Przekaz, który rozprzestrzenia się od użytkownika do użytkownika. Może być przekazem słownym, grafiką, zdjęciem lub wideo. Najważniejsza jest tu "idea". Jeżeli jest wystarczająco "chwytliwa" - nie ma dla niej żadnych granic.

Portale społecznościowe to nie tylko prezentacja oferty firmy. To także interakcja z użytkownikami i możliwość prowadzenia dialogu, na którym skorzystają obie strony.

Newsletter jest trochę jak odcinek serialu. Sęk w tym, jaki on będzie? Nudną telenowelą czy wartościową opowieścią?

Czy wiesz, że...?

97 %
Dokładnie taki procent firm w USA prowadzi działania z zakresu Content Marketingu.

Źródło: 2014 B2B Content Marketing Trends—North America: Content Marketing Institute/MarketingProfs