Platformy społecznościowe, które nazywane są również mediami społecznościowymi lub nowymi mediami. Ich główną cechą jest fakt, iż umożliwiają użytkownikom Internetu na bardzo szybką wymianę opinii i plików, bez wychodzenia z domu.
Ich pojawienie się spowodowało, że definicja relacji między firmą, a klientem uległa znacznej przemianie. W marketingu, social media stanowią kanał, który umożliwia bezpośrednią komunikację na poziomie B2C.

sowaNajbardziej popularnymi portalami społecznościowymi są Facebook, Google+, YouTube, Instagram oraz Twitter.

 

Dobra kampania social media niesie ze sobą szereg korzyści:

  • Umożliwia wyszukiwanie informacji o potencjalnych klientach i docieranie do nich,
  • Pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w Internecie,
  • Zrzesza i dociera do bezpośrednio klientów,
  • Umożliwia generowanie zamierzonego przekazu,
  • Pozwala na odbieranie przekazów, pytań i opinii klientów, o przedsiębiorstwie, usługach itp.

Media społecznościowe pozwalają na zdobycie przewagi konkurencyjnej oraz zbudowanie długofalowych relacji z konsumentami. To platforma, która stwarza okazję do obustronnej wymiany zdań, wspierając tym samym szerokie działania marketingowe.