Sposób przedstawienia ciekawych treści lub ważnych informacji, w taki sposób, aby jak najlepiej trafiły one do wybranej grupy docelowej. Copywriter musi cechować się lekkim piórem, szeroką wiedzą oraz umiejętnością przekazania skomplikowanej informacji w atrakcyjny sposób.

Copywriting pełni istotną rolę w marketingu. Interesujące przekazanie treści może zwiększyć zainteresowanie firmą lub usługą, jak również podnieść wyniki sprzedaży. Stanowi kluczowe narzędzie w atrakcyjnej prezentacji usług i towarów, opisu produktów, profilu firmy, czy podstawowych informacji o niej. Profesjonalnie napisane treści nie tylko zainteresują potencjalnych klientów, ale również wzmocnią pozytywny wizerunek "na zewnątrz".

Przykładowe usługi:

Teksty na strony WWW

Treści przekazane w sposób klarowny i zwięzły - zwłaszcza, w odniesieniu do firm - mają bardzo duże znaczenie. Profesjonalnie napisane teksty mogą nie tylko zainteresować klienta, ale również poprawić pozycje strony WWW w wyszukiwarce.

Wartościowe treści powinny zawierać najważniejsze informacje oraz stanowić odpowiedź na wszelkie wątpliwości klientów. Ważnym aspektem jest fakt, iż powinny one być w pełni zintegrowane z działaniami prowadzonymi pod kątem pozycjonowania strony, ale bez jednoczesnej utraty ich atrakcyjności.

Opisy produktów

Kompetentne przedstawienie produktu na internetowej, to nie tylko przekazanie podstawowych informacji o nim. To także wyczerpanie tematu w taki sposób, aby klient zapoznając się ze specyfiką produktu, otrzymywał na tyle przydatną informację, aby zachęciła go ona do zakupu.

Profesjonalne opisy produktów to takie, które zachęcają klienta do zakupu, jednak bez używania tradycyjnych haseł reklamowych.

Oferty handlowe

Odpowiednie zaprezentowanie oferty, często stanowi klucz do sukcesu firmy. Z reguły, mamy tylko kilka chwil, aby wzbudzić zainteresowanie potencjalnego odbiorcy na tyle, aby udało się go zachęcić do poznania szczegółów danej usługi/produktu.

Dlatego też, dobra oferta handlowa, powinna kłaść nacisk na mocne strony tego, co jest przedmiotem sprzedaży, a jednocześnie być idealnie "skrojona" pod wymaganie konkretnej grupy docelowej.