Głównym celem marketingu wirusowego jest rozpowszechnienie informacji o firmie lub jej usługach, w bardzo szybkim czasie i do możliwiej największej liczby odbiorców. Marketing wirusowy może przybierać formę tekstu lub grafiki, jednak w ostatnich czasach zdecydowanie największy zasięg mają pliki video.

Charakterystyka tych działań promocyjnych opiera się na fakcie, iż treści są udostępniane przez samych użytkowników, na zasadzie wymiany danych. Raz rozpowszechniony "wirus",  zaczyna żyć swoim życiem, tym samym spełniając swoje zadanie, czyli nadawania rozgłosu.

Jakie są korzyści marketingu wirusowego?

  • Przyśpieszona komunikacja z klientem,
  • Zbudowanie pozytywnego wizerunku w oczach potencjalnych klientów,
  • Rozpowszechnienie informacji w bardzo krótkim czasie, do bardzo szerokiego grona odbiorców,
  • Wzmacnianie pozycji i wartości marki

sowaMarketing wirusowy to pojęcie zaczerpnięte od określenia "viral marketing".

 

Marketing wirusowy często przybiera żartobliwą formę w celu zwiększenia zainteresowania użytkowników. Jego intencje mogą być znane od samego początku, jednak zdarza się, że są one udostępniane dopiero po przekroczeniu pewnego progu popularności.

Przykłady viral marketingu: Kampania Melbourne Metro Trains „Dumb ways to die”, reklama Skody „Małysz parkuje na ściance”, spot PCK „Życie to nie Facebook”.