Rodzaj spersonalizowanej reklamy. Klient dobrowolnie wyraża zgodę na otrzymywanie wiadomości mailowych, które zawierają informacje na temat działalności oraz oferowanych usług firmy.

 Profesjonalnie stworzony newsletter stanowi nie tylko wartość informacyjną, ale również zawiera różnego rodzaju ciekawostki, które powodują, że więź między klientem a firmą, zacieśnia się. Tym samym zainteresowanie działalnością przedsiębiorstwa jest stale utrzymywane, a firma „żyje” w świadomości konsumenta. Tworzenie zróżnicowanych treści powoduje, że wysyłanie informacje nie są dla klientów nudne. Dzięki temu chętniej czytają kolejne wiadomości.

Newsletter jest przydatnym narzędziem w tworzeniu leadu sprzedażowego, a tym samym wspomaga działania w ramach inboundu marketingowego.

Warto zdecydować się na newsletter, ponieważ:

  • Dociera do osób, które są zainteresowane ofertą firmy,
  • Pozwala na wysyłanie oferty specjalnej np. rabatów dla jego subskrybentów, 
  • Buduje i podtrzymuje bezpośrednią relację z klientem,
  • W szybki i niedrogi sposób rozpowszechnia informacje na temat oferty,
  • W jego projektowaniu często wykorzystuje się infografiki, które pozwalają na uporządkowanie dużej ilości informacji, w zwięzły sposób 

sowaRespondenci w Badaniach Wykorzystania Poczty Elektronicznej w 2011, jako główny powód zapisania się do newslettera wymieniali szybkość dostępu do newsów oraz oszczędność czasu podczas poszukiwania informacji.

 

Newsletter cały czas stwarza szansę na to, że osoby do których jest wysyłany, zainteresują się wysyłaną ofertą, tym samym podnosząc wyniki sprzedaży. Tworzenie zróżnicowanych treści powoduje, że wysyłanie informacje nie są dla klientów nudne. Dzięki temu chętniej czytają kolejne wiadomości, a możliwość zmiany decyzji konsumenckich, jest stale utrzymywana.

Częstotliwość jego wysyłania, tak samo jak sama jego treść, nie może być zbyt nachalna. Newsletter stanowi narzędzie reklamy, jednak nie powinien jej przypominać w zbyt dużym stopniu.