Podstawowe działania, które prowadzone są w ramach pozycjonowania strony internetowej. Link building jest szczególnie wykorzystywany wtedy, gdy frazy które są wykorzystywane w SEO, należą do „trudnych”. Innymi słowy jest to proces, który polega na „naturalnym” zdobywaniu wysokich jakościowo linków, które prowadzą do pozycjonowanej domeny. Pozycjonowanie z wykorzystaniem link buildingu pozwala na uzyskanie długofalowych i pożądanych rezultatów.

Proces ten wymaga podjęcia kilku ważnych kroków - poniżej kilka przykładów na to, w jaki sposób można zadbać o właściwy link building. 

 

Wysoka jakość treści
Prawdziwy "języczek uwagi"

W działaniach marketingowych zwraca się coraz większą uwagę na pisanie wartościowych treści, czyli na tak zwanym content marketingu. Takie treści charakteryzują się tym, że są bogate merytorycznie, z odpowiednim rozmieszczeniem słów kluczowych i pozwolają na pozyskanie równie wartościowych linków.

Social Media
Dobrze je wykorzystuj!

Portale społecznościowe są nie tylko idealnym źródłem kontaktu z klientem, ale również mogą przyczynić się do promowania treści strony. Tym samym, zbierane są wysokiej jakości linki. Im więcej osób zobaczy daną treść, tym więcej linków zostanie dodanych do strony. Natomiast, im lepszej jakości jest promowana treść, tym dłużej będzie ona widoczna.

Mały "wirus" nie zaszkodzi
A wręcz przeciwnie!

Tworzenie kampanii w ramach marketingu wirusowego jest idealne do promowania firmy lub usługi. Tego rodzaju działania mogą nie tylko mieć bardzo duży zasięg, ale również w sposób pośredni przyczynić się do tego, że docelowa strona WWW będzie chętniej odwiedzana przez użytkowników.

Katalogowanie
Ale z głową!

Dodawanie witryny do katalogów firmowych może pomóc w linku buildingu. Najlepiej jest dodawać witrynę do katalogów płatnych, ponieważ zazwyczaj są one moderowane i zawierają linki do wartościowych stron.

Ciekawy blog
Pomoże w niejednym!

Stanowi nie tylko doskonała platformę do tworzenia pozytywnego wizerunku firmy, ale również może w znacznym stopniu przyczynić się do pozycjonowania głównej strony przedsiębiorstwa.

Dziel się!
Tak po prostu.

Internet jest miejscem, pozwalającym na pełną interakcję z innymi użytkownikami. Warto skorzystać z jego dobrodziejstw - dodawać komentarze, brać udział w dyskusjach oraz dzielić się swoimi spostrzeżeniami.

Informacje prasowe
Pokaż się światu.

W zależności od branży, w której działa firma, warto dbać o właściwy kontakt z serwisami opartymi na informacji. Napisanie artykułu eksperckiego, ciekawy wywiad czy zwykła notka dla prasy - każdy ruch, może zwiększyć ruch na Twojej stronie internetowej.

Linki zewnętrzne
Zbierz je wszystkie ;)

Linkowanie do strony, która traktuje o podobnej tematyce może sprawić, że jej właściciel odwdzięczy się tym samym. Trzeba jednak pamiętać, aby taki link był obdarzony atrybutem "nofollow".